De club

Historie

Rugby Club Nieuwegein is door enkele enthousiastelingen in 1979 opgericht. Omdat er drie mensen eerder rugby gespeeld hadden werd er eerst drie kwart jaar getraind op een sportveld in Hoogzandveld en later achter het zwembad in Vreeswijk. Hierna is er een senioren team ingeschreven bij de bond. De thuiswedstrijden werden gespeeld op het trainingsveld van JSV op sportpark Rijnhuizen. Elke thuiswedstrijd moesten de, voor rugby kenmerkende palen opgebouwd worden. Cafe de Zwaan fungeerde als kantine en was de plaats waar de derde helft gehouden werd.

Nieuwegein groeide en RCN groeide mee. In 1986 kregen we de beschikking over een eigen veld op het nieuwe sportpark Blokhoeve. Een eigen houten kantine werd door de leden zelf neer gezet. Hier promoveerde het eerste team naar de toenmalige eerste klasse. Naast een tweede team kwam er ook een dames team en een aantal jeugdteams bij.
Nieuwegein bleef groeien en sportpark Blokhoeve kreeg een woonbestemming. RCN verhuisde naar sportpark Galecop met een eigen veld en accommodatie.

Momenteel is RCN met 1 heren-, 1 dames- en 5 jeugdteams in de competitie actief. De jeugdspelers
van het eerste uur zijn nu actief in diverse bestuurlijke functies.

Voorzitter Kees Koot

Kees Koot