Het senioren team

Rugby Club Nieuwegein heeft één seniorenteam dat in de vierde klasse midden uitkomt. Binnen rugby ben je senior vanaf je negentiende verjaardag. Spelers die compensatie krijgen van de Nederlandse Rugby Bond mogen al eerder als senior meespelen. In ons team mixen we het enthousiasme en de fitness van 19-jarigen met de ervaring van oudere spelers. Onze oudste speler wordt tijdens dit seizoen 63 jaar.

Onze trainingsgroep bestaat uit 20 spelers. op de zondagen worden de wedstrijden gespeeld. Een RCN wedstrijd shirt kun je veroveren door hard te trainen en goed te spelen.

Spelers in ons seniorenteam komen niet alleen uit Nieuwegein, maar ook uit VianenUtrechtIJsselsteinHoutenCulemborg, Lopikerkapel en zelfs Oudewater.

RCN Jeugd

Rugby Leeftijden

Je kunt al vanaf je vijfde beginnen bij de zogenaamde Guppen. Als je ouder wordt verander je elke twee jaar van klasse. RCN is met een vijftal jeugdteams actief in de competitie. Rugby is een fysieke sport dus er wordt goed gekeken naar iemands lengte, lichaamsbouw en ervaring. Mocht iemand niet ‘passen’ in zijn of haar klasse dan kan hier dispensatie voor worden aangevraagd. Zodat iedereen met plezier rugby kan spelen.

Als jij een Gup, Turf, Benjamin of Mini bent, leren we je eerst hoe je een rugbybal gooit en vangt, hoe je een tackle maakt en hoe de spelregels van rugby in elkaar zitten. We zorgen dat onze jeugdspelers niet alleen de regels van rugby leren, maar vooral ook een boel plezier hebben.

RCN Knuffel rugby

Ben je al 3 jaar en voel je groot maar mag je nog nergens aan meedoen qua sport? Bij Rugby Club Nieuwegein ben je van harte welkom voor knuffel rugby. Bij ons leer je een rugby bal vast te houden, mee te rennen en naar je teamgenoten te passen.

Ook leer je omgaan met winnen, verliezen en respect voor elkaar.

Papa en mama mogen meekomen en zelfs meedoen! We vragen geen maandelijkse contributie dus je zit niet een heel jaar een vast, voor knuffel rugby werken we met strippen kaarten.

Trainingstijden Senioren

Dinsdag & donderdag 20:00 – 21:30

Trainer: Desmond Boere

Captain: Desmond Boere

Teammanager: René Boere

Wedstrijdsecretaris: René Boere

Agenda

Bekijk de agenda om te zien of de teams deze zondag in actie komen. Hopelijk zien wij u dan langs de lijn!

Trainingstijden jeugd

Jeugd 6 tot 8 jaar

Dinsdag & donderdag 18:30 – 19:30

Trainer: Theo de Goeij

9 tot 13 jaar

Dinsdag & donderdag 19:00 – 20:00

Trainer: Jan Dekker

Jeugdcoördinator: Joanna Dalhuizen

Tijden knuffel rugby

Onze trainingstijden zijn dinsdags om 16:15-17uur

Locatie: Bosbaan aan de Beukenlaan in Vianen.

Heb je zin om mee te doen meld je aan via jeugd@rugbyclubnieuwegein.nl

Ben jij opzoek naar een website webshop of e-learning?

Webshop

E-learning

Korte intro over het pakket, Vervolgens de inhoud er onder.

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring.

Wij streven ernaar binnen 24 uur te reageren.